Een nieuwe website, wat nu?

Na veel werk of een hoop kosten heb je eindelijk een nieuwe website. Een welbekend probleem waar je tegenaan loopt is altijd dat het meer tijd kost dan je eigenlijk had verwacht. Wanneer je website eenmaal naar je zin is, is het ook belangrijk dat het je iets op gaat leveren. Alleen een website is helaas nog niet genoeg. Je wilt ten eerste graag dat er bezoekers op je website komen, hiervoor moet je website gevonden kunnen worden online. Daarnaast wil je ook dat de bezoekers overgaan tot kopen – indien het een webshop betreft – of tot het aanvragen van informatie of een offerte – indien het een website over diensten betreft. Je website moet dus gevonden worden en zo ingericht zijn dat de bezoekers overgaat tot een conversie.

 

Bezoekers op je website

Zonder bezoekers op je website bereik je eigenlijk niet zoveel. Afhankelijk van het doel van je website wil je graag verkopen, leads genereren of informatie verspreiden. Hiervoor is het belangrijk dat er gerichte bezoekers komen, wanneer je bijvoorbeeld een webshop hebt waar je fietsen verkoopt heb je niets aan bezoekers die op zoek zijn naar informatie over een nieuwe auto. Het is dus van groot belang om je website zo in te richten dat de mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst deze informatie ook kunnen vinden. Je begint natuurlijk altijd met goede content gericht op jouw doelgroep, daarna kun je gaan kijken naar de mogelijkheden om je website onder de aandacht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan het adverteren via Facebook of Google Adwords. Facebook biedt je de mogelijkheid om je advertentie te laten zien aan een hele specifieke doelgroep. Bij Google Adwords is het mogelijk om in te spelen op de zoekopdracht, dit kan ook erg specifiek zijn. Door betaalde advertenties in te zetten kun je op de korte termijn je doelgroep bereiken. Toch blijk dat er vooral veel mensen op zoek gaan naar iets via de organische resultaten binnen Google. Wil je je doelgroep bereiken via de organische resultaten van Google? Dan moet je zoekmachine optimalisatie inzetten. Wanneer je hier zelf geen verstand van hebt kun je een online marketing bureau zoals ID Factory hiervoor inschakelen.

 

Conversies

Wordt je pagina goed gevonden? Heb je maandelijks een stijgend of in ieder geval een stabiel aantal bezoekers op je website? Dan moet hier natuurlijk wel iets uitgehaald worden. Het is belangrijk dat je website zo optimaal mogelijk ingericht wordt zodat je bezoekers overgaan tot een conversie. Conversieoptimalisatie is niet iets wat je zomaar even doet, maar ik kan hier al wel een aantal voorbeelden geven die je misschien kunnen helpen bij het inrichten van je website. Heb je bijvoorbeeld een bestelknop? Zorg er dan voor dat deze altijd duidelijk in beeld is en uitnodigt om erop te klikken, test welke kleur het meest opvalt en waar de meeste bezoekers op klikken. Ook het invullen van een contactformulier moet met een klik kunnen, hier kun je ook een mooi veld voor inrichten in een opvallende kleur zodat je bezoekers sneller hun gegevens achterlaten. Wil je je website echt goed in laten richten? Ook hiervoor kun je het beste contact opnemen met een online marketing bureau zoals ID Factory.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *