Wat is SEO?

De Nederlandse benaming is zoekmachine optimalisatie, dit zorgt ervoor dat uw website beter wordt gevonden, in resultaten van de gebruikte zoekmachine zoals een Google en Bing. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er een drie tal gebieden waar we aandacht aan moeten schenken.

Zoekmachine geheimen??

NEE! Er zijn geen geheimen! Want wij hebben dit voor u al uitgevonden.

Onpage optimization

Site techniek: in hoeverre is uw website makkelijk leesbaar voor zoekmachines?
Denk aan de sitemap. Er zijn een aantal site’s die deze xml-bestanden maken of laten zien hoe ze eruit moeten zien.
Of de grotere letters met een < h (eading) > en een nummer 1-6 er achter, < B (old) > < strong ( iets anders voor bold) > om er een paar te noemen.

Natuurlijk mogen er geen dode links zijn. Die wijzen nergens naar toe, of in het goede geval naar een eigen error pagina.

 

Maar ook een conversie optimalisatie hoort in dit rijtje thuis.

Maar wat is conversie?
Conversie optimalisatie is het nagaan of de pagina er wel logisch inelkaar zit zijn er geen designfoutjes, staat de bijv. verzendknop wel op de goede plaats? Heeft die knop wel de goede kleur?

Conversie optimalisatie geeft alleen maar voordelen:

  1. Eenvoudige implementatie en geeft een hoog rendement.
  2. Mogelijkheid tot testen met real life bezoekers.
  3. Optimale testing door nauwe samenwerking met Web Analytics.
  4. Direct meetbaar

Site inhoud: In hoeverre bevat uw op website de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen?
De keywords moeten ergens terug komen in de ’title’ van de page in de ‘description’ maar ook in de tekst.
De ‘description’ moet dus een goed beschrijving geven van de betreffende pagina. Een veel voorkomende fout is dat op elke pagina dezelfde tekst staat.

Offpage optimization

Het laatste deel van Search Enginge Optimization  (SEO Google) is linkbuilding en dat bestaat weer uit twee onderdelen: inkomend en uitgaand.

Wilt u regelmatig meer weten over dit soort onderwerpen en meer. Schrijf dan in op onze nieuwsbrief welke wij regelmatig verzenden.

 

Inkomende links:(inbound links) Wat is het aantal en kwaliteit van de inkomende links? Een andere site waar de link op staat van mijn site bijv. linkedin.com of de relatie waarvoor je hebt gewerkt.

Uitgaande links:(outbound links) Welke links heeft u op uw site staan? Welke kwaliteits linken zijn dat allemaal?

Om links te krijgen op een andere site en links van andere website op uw linkpagina te krijgen, noemen we linkbuilding.
Linkbuilding is een verhaal apart en is het meest intensive werk van SEO.
Wordt uw concurrent beter gevonden dan u, neemt het verkeer naar uw website maar niet toe of worden de bezoekers van uw website maar geen klant?