Een influencer marketing agency kan erg handig zijn als je online je product wilt promoten. Het is vaak efficiënter dan een reclamecampagne omdat een influencer, mits hij of zij het werk goed doet, een bepaalde doelgroep effectief kan bereiken. Door optimaal gebruik te maken van de voordelen die het internet biedt kan een influencer marketing agency ervoor zorgen dat jouw product juist bij de door jou beoogde doelgroep onder de aandacht worden gebracht.
Verschillende soorten campagnes
Je kunt als je gebruik maakt van een marketing influencer je product op verschillende manieren laten promoten. Je kunt heel openlijk een vlogger jouw product laten gebruiken en deze laten zeggen dat als de kijkers dir product ook willen hebben, ze vooral even op die-en-die website moeten gaan kijken. Dat is een hele directe manier van marketing. Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een wat subtielere aanpak. Bijvoorbeeld dat een influencer een vlog maakt waarin hij aan het fitnessen is, maar daarbij wel de door jou ontworpen sportkleding draagt. Het voordeel van deze laatste manier is dat er meerdere vlogs kunnen worden gemaakt waarin de sportkleding wordt getoond, uiteraard wel met het merk of logo goed in beeld.
Reclame laten maken door een bekende vlogger
Natuurlijk heeft het invloed als je influencer marketing agency een bekende of min of meer bekende influencer kan strikken voor jouw campagne. Een bekend gezicht dat een bepaald product gebruikt schept vertrouwen en dat zorgt er meestal wel voor dat volgers het product ook willen hebben. Kijk maar naar de prinsessen van Oranje die op tv verschijnen in bepaalde kleding: De volgende dag willen alle jonge meiden net zo’n broek als prinses Amalia of net zo’n shirt als prinses Alexia. Nu zullen de leden van het Koninklijk Huis zich niet inschrijven bij een influencer marketing agency, maar veel andere bekende personen doen dit wel.
De doelgroep bepalen is belangrijk
Een influencer marketing agency kan je als ondernemer helpen om de doelgroep voor je campagne e bepalen. Is jouw product bedoeld voor kinderen, jongeren, jongvolwassenen, veertigers of gepensioneerden? En wat is daarbinnen de specificatie? Mannen, vrouwen, mensen met een modaal of hoger inkomen? Dit zijn allemaal aspecten die meetellen bij het bepalen van je doelgroep. Als je die eenmaal goed in beeld hebt kan een influencer marketing agency een vlogger of blogger voor je zoeken die goed bij jouw product past en dit ook overtuigend kan promoten.
Volledig uitbesteden of zelf deels de touwtjes in handen?
Vaak heb je er wel inspraak in wie jouw campagne gaat doen, maar je kunt natuurlijk ook op de deskundigheid van het influencer bureau vertrouwen. Dat hangt mede af van je eigen betrokkenheid en kennis bij het opzetten van dergelijke campagnes. Het is hoe dan ook belangrijk dat het een voordeel voor je omzet moet gaan opleveren. Dit kan soms even duren, het is dus in sommige gevallen nodig om wat geduld te hebben. Als je een influencer marketing agency inschakelt kun je in ieder geval gebruik maken van hun kennis en ervaring op het gebied van influencer marketing.